“Asociaţia Societaţilor Financiare – ALB Romania “

Dragi oaspeti,
In aceste cateva randuri dorim sa ne prezentam intr-un mod simplu si coerent, raspunzand unor intrebari pe care orice cititor le poate pune cand deschide un site de web al unei institutii. Vrem sa va povestim cine suntem, ce dorim si cum credem ca putem atinge telurile propuse.
O asociatie profesionala cum este Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania este mult mai mult decat un club. Ea actioneaza ca un purtator de cuvant al membrilor in raport cu autoritatile, cu media si cu alte organizatii de profil, dar si ca un organism consultativ pentru industria pe care o reprezinta. Legea de baza a unei asociatii este statutul acesteia care este agreat in unanimitate de catre toti membrii. Statutul este regula interna care defineste cine poate deveni membru al asociatiei, precum si care sunt organismele si regulile interne cu putere de decizie si/sau de executie in cadrul asociatiei. Cu alte cuvinte, o asociatie este o institutie care reprezinta societatea civila in domeniul ei de activitate.
Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania este organizata in cinci Comitete de lucru specializate (comitetul legislativ, comitetul fiscal, comitetul de risc si comitetul logistic) dedicate atat leasingului, cat si creditului de consum sau factoringului si creditului ipotecar. Comitetele sunt organisme consultative care propun consiliilor de leasing si de credit deciziile care urmeaza a fi inaintate ulterior Adunarii Generale. Fiecare membru cu drepturi depline este reprezentat la nivel de experti in cadrul tuturor comitetelor de lucru. Consiliul de administratie are reprezentare la nivel de director general. Presedintele are un mandat de trei an, succesiunea la presedintia Asociatiei supunandu-se principiului democratic al rotatiei.
Comitetele de lucru se intrunesc lunar si sunt cele care analizeaza temele care urmeaza a fi dezbatute. De multe ori apar decizii ale autoritatilor care trebuie sa fie analizate pentru a reactiona in sensul sprijinirii aplicarii lor sau in sensul amendarii acestora pentru o mai buna eficienta a lor. Acest exercitiu este cel care dovedeste coeziunea si spiritul de echipa intr-o asociatie. Definirea si acceptarea prioritatilor de catre toti membrii este esentiala. Pornind de la acest concept putem spune ca viata de asociatie este mai mult decat acel spirit de echipa care construieste o cultura corporatista. Viata de asociatie este cea care pune bazele constructiei unei culturi profesionale, unui spirit care sa reprezinte o industrie cu tot ceea ce aceasta inseamna la nivel national si international. Si accentuez cu convingere notiunea “international” in contextul in care Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania are printre membrii sai reprezentanti ai capitalului strain european investit in Romania din Austria, Germania, Franta, Italia, Turcia, Grecia, Olanda, Spania, Portugalia, Ungaria. O asemenea structura a unei asociatii profesionale aduce cu sine afinitatile culturale din fiecare tara reprezentata precum si experienta si “know-how”-ul in domeniul financiar din toate aceste tari. Este foarte binevenita implicarea si dorinta membrilor de a veni nu doar cu sfaturi, ci cu propuneri concrete prin care doresc sa sustina si sa imbunatateasca mediul de afaceri din Romania. Este imbucurator sa vezi la aceeasi masa competitori care sub “umbrela” Asociatiei isi impartasesc reciproc opiniile si problemele cu care se confrunta din dorinta de a le rezolva la nivel macroeconomic. Prin acest comportament, o asociatie profesionala devine un partener de dialog competent, profesional si de incredere in relatia cu autoritatile de resort. Prin aceasta transparenta totala la masa de discutii cu probleme serioase care tin de identificarea produsului si a pietei cu toti actorii ei (finantatori si consumator/client) asociatia este un for reprezentativ al industriei respective. Asociatia este cea care trebuie sa devina un “team builder” al profesiei si industriei pe care o reprezinta, un club de business si in acelasi timp un club al profesionistilor gata oricand sa dea un raspuns coerent si corect problemelor cu care se confrunta domeniul sau de activitate la nivel macroeconomic si nu numai. Asa am reusit sa prezentam opinii competente in numele tuturor membrilor, dar sub antetul ALB, autoritatilor de resort atunci cand in termen foarte scurt de timp s-a cerut formularea unor raspunsuri adecvate fata de propuneri de amendare a legii leasingului, Codului fiscal, O.G. 28/2006 s.a.
Mai mult decat atat, gestionarea vietii de asociatie inseamna acea arta a transformarii diversitatii in unitate, a integrarii heterogenitatii in omogenitate, a diagnosticarii pe termen lung a problematicii industriei pe care o reprezinta, chiar daca diagnosticul propune un tratament care uneori poate fi in defavoarea unor membri ai asociatiei. Cu alte cuvinte, o asociatie este oglinda industriei pe care o reprezinta si trebuie sa o transmita ca imagine si fapte spre mediile de afaceri si administrative in deplina transparenta.
In acelasi context al spiritului de echipa, Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania a lansat campionatul de bowling al societatilor de leasing care se desfasoara cu o periodicitate anuala. Este un exemplu al acelui tip de exercitiu in care angajatii care se specializeaza intr-un domeniu atat de exact cum este cel al serviciilor financiare reusesc sa se dezbrace de haina formalitatilor si sa se cunoasca reciproc, fara complexele pe care competitia in domeniu le aduce.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s